Födelsedagskalas!

Åh! Vad det är skönt att bli bortbjuden på middag. Nu ska jag inte säga att jag inte gillar att fixa och dona själv, för det gör jag. Men ibland är det så skönt att bara sätta sig vi dukat bord och slippa tänka. Min mamma fyllde år i Fredags och då hade hon fixat såhär fint!

image366

image367

Parmaskinkainrullad sparris, god sommarsallad, Lax och färskpotatis.
Laxen som tillagats i ugnen var kryddad med oliver, parmesan och citron. Jättegott! Men ingenting av det var speciellt märkvärdigt. Det brukar min mamma säga om det mesta. Vi som var gäster tyckte i alla fall att det var jävligt märkvärdigt........

image368

Mamma fick den här buketten med bondpioner, ett limegrönt förkläde med vita prickar på, 2 kökshanddukar och en samlingsskiva med sommarvisor. Yngve tyckte inte om skivan.......Spelade hellre Crister Sjögren med högsta volym på nya dvdn.

image369

Harkel, harkel. Någons nya leksak......


image372

Mammas lilla arbetskök.........

image373

Barnen med respektive firar, Susanne med familj saknas......

image374

Och så en bild med dom som visade ryggen till på förra.....

image375

Lilla Fanny, min bror Peters dotter......

Tack mamma för en trevlig kväll! Trots att den inte var så märkvärdig :-)



Så en liten rapport från poolprojektet. Poolen är nu helt färdig och en värmare är inkopplad. Termometern visar på 22 grader. Hur lyxigt som helst att bara kunna ta ett dopp när det passar.
Nu återstår själva byggnationen av trädecket, Grunden är klar....Nu är det bara resten. Känns som om vi börjar närma oss slutet. Så här ser det ut nu!

image376

Just nu hör jag hur Jonatan tar sitt sista dopp för dagen i poolen.....Härligt!


Hoppas ni haft en bra nationaldag. Jonatan och jag firade med bad och mums, mums. Kenneth stackaren är i Skänninge och gör klart inför besiktning på måndag av huset de byggt.

Kram från mig till Er.......


Vernissage!

Ja då var utställningen invigd och igång. Känns skönt att kunna släppa nu och samtidigt se fram emot  inspiration till nya kvinnor och annat roligt till målardukar som bara står och väntar.  Vi hade en jättetrevlig dag på galleriet i går, så himla trevligt att träffa likasinnade. Sålde två målningar, " Stenstad 1" och " Fy fan vad jag är trött på prickigt".
Kommer att uppdatera med bilder från utställningen och mamma Anitas födelsedag i veckan´. Nu vill jag bara ut och njuuuuuuta av det härliga sommarvädret. Förhoppningsvis blir det ett dopp i polen framåt eftermiddagen.

Soliga kramar från "Villa Paradiso"

RSS 2.0