Lek med färg och form!

Var på en utställning med Ia Karlsson förra veckan, jag säger bara waoooooooooo. Superläckert. Ia använder sig utav makens gamla avlagda akvarellpapper för att måla med akrylfärger  på. Kanterna är rivna oregelbundet och sedan är själva arket snyggt monterat i en ram. Från början målade hon bara av sin häst som hon köpte för några år sedan, men fick aldrig till det. Så hästen blev ett hus. Detta hus är återkommande i hennes otroligt vackra, enkla och färgstarka målningar.
Har inte kunnat släppa den där tekniken med att måla på akvarellpapper så igår letade jag fram några handgjorda ark som jag köpte i Göteborg för några år sedan........

image437
Den här har ännu inte fått någon titel. Fler målningar från den här serien finns att beskåda på
www.anneliejernbergskonst.webblogg.se

Kommentarer
Postat av: Elzie

Verkligen läckert. Ha det så gott.
Kram Elzie

2007-09-20 @ 11:39:57
Postat av: Britta B

usch vad jag saknar er x-tra mycket iblan! Idag är en sån dag....vore det inte flytt så hade vi fan åkt upp!
Kram

2007-09-22 @ 18:26:00
Postat av: tita.jensen

hej kompis!Kikar ofta in på din blogg,de senaste bilderna är verkligen Owaooo!Skulle passa på mina väggar hemma, underbara höstfärger!
Och vilket vackert kök du skapade av så enkla medel!
Kram
frånenannansomoxågillarattförskönaruntomkringmig:)

2007-10-01 @ 14:14:24
Postat av: Ia

HEJ! Kul att jag har inspirerat! Bara fortsätt



att exprimentera!! Lycka till!


MVH///
Ia

2007-10-23 @ 13:55:13
Postat av: Lollo

Hejsan!
Jag är väldigt intresserad av inredning och allt som hör till, och såg att du är flyttstylist. Hur blir man det?
/Lollo

2007-10-28 @ 08:39:32
URL: http://lolllo.blogg.se
Postat av: Styggalillaloppan

herrejösses såg din fina trappa och wow jag
ska bara göra likadant - gråa trappsteg kommer att göra susen ... massa härlig inspiration precis vad jag behövde.
ha en störtskön helg

2007-11-17 @ 08:51:18
URL: http://styggalillaloppan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0