Det rullar på.......

I oktober 2007 beslöt jag mig för att "prova på" husförsäljaryrket. Har nosat på det, satt mig in i rutiner och mängder med information. Konstruktonsritningar, bygglov, prislistor m.m. Det är huuuuuur mycket som helst att sätta sig in i. Tycker nog att jag har stor fördel av att jag varit med och byggt 4 st hus, två lösvirkeshus och två blockhus. Sidensjöhus som jag arbetar för byggs i färdiga volymer under tak i fabrik.
Nu har i alla fall många timmars arbete gett skörd och jag har fått mitt första hus sålt......Härligt!!!!!! Huset ska inte byggas förrän till hösten, så jag och köparna har god tid på oss att sätta oss in i alla val som ska göras nu när plan och fasadritning är klar.

image464
Så här kommer huset se ut som jag sålt på ett ungefär....Kunden har valt bort det valmade taket  och tagit ett traditionellt sadeltak istället. Svart tak, vita fönster med spröjs, röda foder, knutar, vindskivor m.m samt även röda dörrar. När det gäller fasadfärg lutar det åt en bets i "arkitetktgrå" . Det kommer att kännas traditionellt men samtidigt modernt och smälta in fint i naturen....... Lägger ut bilder när huset är färdigt......

En annan kul grej var att jag fick en intresseanmälan från USA. En familj som bott där i 12 år var sugna på att flytta hem......Blev förtjusta i vårt största hus med en boyta på närmare 250 m2, som vår ex-handbollsspelaren Staffan Olsson byggt.
Så här ser det ut!

image462

Får väl se om det blir något "Herrgården" i Alingsåstrakten.......

Dags att återgå! Garage och gästhusritningar som väntar på att bli gjorda......


Kommentarer
Postat av: Elzie

God morgon!
Snygga hus. Jaså, du har gått och blivit husförsäljare. Låter kul, men invecklat *s*.

Kom på att jag glömde din fråga när jag var här sist. Mina pelargoner sköts inte på något speciellt sätt. Jag klipper ner dom på våren, låter dom stå ett tag (ser om dom lever!!), planterar om dom OCH när dom börjar växa så klipper jag ner dom så dom blir lite tätare. Inte låta dom bli rangliga (fast en del gillar ju det också). Så gör jag så det är inget svårt. Vattnar två gånger i veckan, ena gången med näring.
Hoppas du har en bra torsdag.
KRam Elzie

2008-03-13 @ 07:40:12
URL: http://essemia.webblogg.se
Postat av: Lina

Hej!



Älskar du - liksom oss - gammal och nött heminredning?! Vi har en nystartad blogg där inläggen är fullkomligt PROPPADE med inspirationsbilder, tips och Gör-det-själv (tutorials)! Vi har också en Till-Salu-kategori med väl utvald och helt unik heminredning!

...för de som inte vill missa ett enda inlägg finns vi på Bloglovin! VÄLKOMMEN IN!!!

Ha en kanondag! KRAM // Lina



PS. Gillar du tatueringar finns en något äldre blogg smäckfull av tips, målningar, äventyr och Requests! ;) ...funderar du på en tatuering men inte hittat det perfekta motivet? Tveka inte på att höra av dig! ;) http://liinanonstop.blogg.se

2012-07-02 @ 08:01:28
URL: http://jolii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0