Välkommen till ett annorlunda liv!

image3
Nu har det alltså hänt! Efter mycket bearbetning och tjat från min helt galna, men underbara "väninna"  miss Piffy har jag alltså öppnat en blogg. Därför kommer jag nu att dela med mig av mitt något annorlunda liv, välkommen in i min vardag!

Vi gör såhär att vi hoppar rätt in i smeten med en gång. Försökte skriva lite bakgrund. Men jag har svårt att sålla i mitt liv, efterssom det är så mycket helt enkelt. Kort och gott! Gift sedan 13 år, tre barn ( 21, 18, 12 år gamla ), samt ett "bonusbarn" 19 år. Mycket bortskämd men underbar springerspaniel. Bor i hus, som jag tillsammans med min man har ritat och byggt.
Jag har precis börjat arbeta som husåterförsäljare för Sidensjöhus, därutöver är jag inredare, flyttstylist och konstnär.  jag arbetar inför en utställning och försöker att måla minst 5 timmar om dagen. Jag kommer att visa mina verk på bloggen vartefter de blir klara. 
Ett annat projekt som jag säkert kommer att skriva mycket om är vårt poolbygge. Just nu har vi ett stort runt hål i gräsmattan. Följ vår resa genom pool och altanbygge, samt plantering och inredning för att få till den där härliga oasen som hela familjen längtar efter. Vi kommer säkert att stöta på patrull, det brukar vi göra. Det mest konstiga brukar hända oss. Jag kommer att skriva om alla tokerier och sammandrabbningar var så säker!

Mera konst på min konstblogg. www.anneliejernbergskonst.webblogg.se

 Hälsningar Anne-Lie!

Kommentarer
Postat av: Miss Piffy alias Vaniljmamman af Hoppetossa

Ja vad ska man säga....äntligen är du igång!
*hoppar å studsar*

2007-04-17 @ 16:02:04
URL: http://hoppetossadesign.webblogg.se
Postat av: Therese

Vilken helt underbar målning!

2007-04-17 @ 16:13:34
Postat av: majsan schabbychic

Välkommen in i blogg världen och hoppas att du ska trivas med oss alla. Nyfiken på vad vi får se hos dig. ;-) Kram/Majsan

2007-04-17 @ 16:39:22
URL: http://majsanschabbychic.bogspot.com/
Postat av: Sofia

Kikar in med spänning från FL...

Kram
Sofia, Soanre på FL

2007-04-17 @ 16:41:13
URL: http://sofiah.org
Postat av: Elzie

Det ska verkligen bli intressant att följa dig och din familj genom era strapatser. Har visserligen inget poolbygge på gång, men däremot ett garage och det förtar hela mitt trädgårdsprojekt den här sommaren. Men, vad gör det. Huvudsaken är att man får en plats för alla krukor och annat som också behöver ha plats någonstans.
Lycka till med din blogg.
Kram Elzie

2007-04-17 @ 17:24:31
Postat av: Anne-Lie

Kul att du vill följa familjens projekt. Det kommer ju att vara endel tråkiga moment här i början, innan det roliga - det estetiska och inredningsbiten börjar. Förhoppningsvis kommer vi ha kul på resans gång!
Må så gott! Anne-Lie

2007-04-18 @ 13:59:53
Postat av: Sanna

Underbar tavla!!! *gillar*

2007-04-18 @ 17:58:01
URL: http://blogg.passagen.se/phenomenal_woman
Postat av: Syrran

Vilken överraskning! Jättekul att allt det fina arbete och skapande som du och Kentha gör blir synligt för många. Det är svårt att inte bli inspirerad. Jag längtar tills en av dina BMI damer hänger i mitt vardagsrum. Kram från Syrran

2007-04-20 @ 12:57:13
Postat av: Till syrran!

Kika gärna in igen! Det kommer att lägga ut allt från BMI damer till mandelpotatis, var så säker.
Kram.

2007-04-20 @ 16:11:33
URL: http://anneliekreativ.webblogg.se
Postat av: Teresia

Hej! Hittade hit från Familjeliv och är bara tvungen att skriva hur fint du har det! Otroligt inspirerande! Superfint hem och underbara tavlor! Kul! Ha det gott i vårsolen! //En annan Nyköpingsbo

2007-04-21 @ 15:12:12
Postat av: Hej Teresia!

Kul att en Nyköpingsbo tittar in. Tack, det var kul att du tyckte! Ha det så bra, titta gärna in igen.

2007-04-21 @ 17:34:12
URL: http://anneliekreativ.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0