Det började med några potatisar!

Vet inte riktigt när det här ska ta slut. Det började med att vi ville ha lite egen färskpotatis och tanken var att vi skulle sätta den i hinkar, för att slippa rensning av ogräs. Medans några potatisar fick förgro i mjölkförpackningar, fick jag se så fina drivbänkar på Brittas blogg. Var bara tvungen att köpa mig två jag också, satte ruccola, persilja, dill och salladslök. Det såg lite tamt ut med bara två drivbänkar så vi bestämde oss för att gräva upp ett "litet" potatisland.  Efter det kom det så fina "såskyltar" med posten från Britta, morot, sallad, rödbeta och Kennelieknölar ( namnet på vår potatis ). Då blev jag ju tvungen att komplettera med mer frön så jag fick användning av mina fina skyltar. Efterssom jag inte hade räknat med att så mer så fanns det ju ingen plats varken i drivbänkarna eller i landet, fick köpa två stora lövkorgar som jag nu har planterat i.........

Känns som om detta projekt kan bli hur stort som helst. I mitt huvut snurrar det runt en mysig korgstol, den står som i en liten berså.
Kanske bygger jag vidare på det här och gör en liten skuggig oas som man kan gömma sig i när man har lust.......Vem vet!

image236

De förgrodda Kennelieknölarna sattes alltså ner i dag. Läste på nätet hur jag skulle göra.....Så nu borde det bli potatis av det här....

image237

Det är längst bort till höger jag kan tänka mig min hörna. Har satt buskar som kommer att växa upp likt en halvcirkel där bakom.
10 plantor Kennelieknölar i landet, sedan har jag satt ner lite annan potatis som kommer senare ( förhoppningsvis ). Till höger morötter.....Mums vad krispigt och gott. Prenumererar på Allt om trädgård och i den senaste tidningen var det repotage om Reneé Voltaire, hon gör så himla mycket läckert av grönsaker och örter....Ska nog pröva endel av hennes tips och lägga ut på bloggen om det är gott....

image238

Lövkorgarna jag blev tvungen att komplettera med för att kunna så allt jag ville! Efterssom dom var bruna var det bara att ta fram färgburken med mattsvart...Passar bättre!

image239

Köpte en klematis med blålila blommor som ser ut som små klockor. Vill att det ska växa upp och skymma lite av mitt stök där bakom. Satte ner tre armeringsjärn och virade lite ståltråd här och där som den nu kan klättra i. Om den vill förstås. Det såg så himla trist ut längst upp på armeringsjärnen så då gjorde jag......

image240

Några spiraler......

Och när jag nu var igång med ståltråden så passade jag på att göra.....

image241

Några spiror.......

image242

Just det! Nya solklänningen från Indiska......

image243

Slutligen. " De tre viga flickorna" har fått ta plats lite längre ut i gröngräset. Där ska dom få stå och gymnastisera hela sommaren......

Dags för fredagsmys på verandan, tror att vinden har lagt sig och solen tittat fram igen.
Kram och trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: avund är mitt namn

varför ska det alltid vara så att du ska vara ett steg värre...trodde mina tunnor var det ultimata...jaha då kommer dina korgar.....
Å vad är väl en rosenbåge mot dina egenhändigt tillverkade åskledare.....
Ibland blir jag så tröött bara, som när jag såg dina stenar.....annelie varför ska du alltid....
Å varför är din Kennelieknöl blast så hög...why?
Å så en ännu snyggare klänning...
Gillade hinkidén bättre....*skrattar*
Återgår till min farm.
Kram å tack för att du delger mig allt så jag får känna lite avund....

2007-05-18 @ 21:15:32
URL: http://hoppetossadesign.webblogg.se
Postat av: Anonym

vet du att i Göteborg får vi betala 2 kronbor styck för stenarna....by the way!

2007-05-18 @ 21:16:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0