En hel helg!

Äntligen ska vi få en hel helg utan avbrott . Känns jätteskönt, vi är ju lite ivriga med poolen. Helgen börjar i alla fall med jättefint väder.
Vi grillar, äter inne och går ut för att njuta av det sista av kvällen. Jag passade på att tända vår fina ljuskrona.

image332

image333

Jonatan tänker bada för första gången, termonetern står på 18 grader...Hurr....

image334

Där försvann han, och var inte i så jättelänge kan jag säga....

image335

Kenneth instruerar och Niki sliter....

image355

En dag med mycket mäta och kli i huvudet. Nu är själva grunden till gången runt klar, sedan blir det ju trädeck längst upp till höger....Dagen avslutas i alla fall här, kl. är 18 och vi har bestämt oss för att åka ner till hamnen och äta. Passa på att fira Niki som fyller 19 år på tisdag.....

Tack Niki! För hjälpen....

En trevlig lördagskväll med fint väder fick vi. Kunde sitta ute ända till kl. 2 på natten.....Härligt!

Somnar gott sååååå spänd inför vad familjen kan ha hittat på till Mors dag.......

image337

Lugn och frid råder över " Villa Paradiso" ( som Kenneth kallar det ). Jag går upp och tar två stycken Mors dags mackor till frukost och njuuuuter över att det är jag som är MOR. Amanda säger grattis på Mors dag med ett stort leénde på läpparna, kan man få en bättre present. Jonatan är redan iväg och fiskar......Men Kenta! Var är han.....sågen står så tyst i dungen, kommer den att få ledigt idag måntro.....

Jodå han vaknar till liv så småningom. Skönt för honom att få sova ut lite....på Mors dag!

Han åker iväg ett ärende. Måntro, vad det kan bli.....Kommer hem efter en stund med en slangklämma till solpanelerna....Harkel, harkel.....Trodde det var nåt till mig :-(

Skämt och sido, jag bryr mig inte om presenter. Men en tårta! Åker och köper ingridienser till den, lite färskpotatis, sill och grejer och ställer till ett lite Mors dags kalas i trädgården till Mig.......Vi äter gott, tar ett par snapsar till sillen och blir sen sittandes där hela eftermiddagen. Steffi ringer och säger hej till sin mamma, roligt att höra hennes röst. Tillslut kommer också presenten fram.......

image341

En maskrosupptagare av finaste märket Fiskars. Suuuuper för vi har hur mycket maskrosor som helst. Först hade jag tänkt strunta i dom, men dom tar över så fruktansvärt att det nästan inte blir något gräs kvar....

image342

Sen fick vi se den här fleecenlindade rumpan guppa upp och ner i trädgården hela eftermiddagen......
Mycket skoj, alla slet och rev och ville prova.....

image343

Sedan är det dags för ett dopp. Temperaturen har nu stigit till hela 20 grader efter att Kenneth installerade solpanelen....

image344


image345

image346

Ett litet dopp även för mor.......

image347

Jonatan är ute i hos våra rara grannar.....

image349


image350

Kenneth och vår andre granne Ferri, har sina möten vi staketet.....Mycket byxsprängare blir det.......

image351

Tindra i höggräset.....

image352

Hänglobelior som jag köpte förra veckan. Tyckte att det var en jättefin färg. Sedan har vi ju maskrosmannen där bakom......

image354

När jag var liten älskade jag att plocka blommor. Minns ett år när jag kvällen före Mors dag hade plockat en stor bukett syrener till min mamma och gömde dom under skrivbordet. Givetvis hittade hon dom där, vad hon nu hade där att göra. Åh vad jag blev besviken kommer jag ihåg för jag hade ju ingen annan present att ge henne.....

Den här lilla blomman som är på bilden här ovan tyckte jag som liten ( ja nu med faktiskt ) var så himla söt. Jag plockade en stor bukett och gav till mamma en gång som utbrast  - Men Anne-Lie det där är ju ogräs. Jag minns att jag tänkte! Kan det vara möjligt att något som är så fint kan vara och heta något så fult som ogräs. Jag trodde henne inte och fortsatte alltså att plocka dessa söta små blommor.....

Summa sumarum.
Sågen fick söndagsledigt och jag fick inga blommor. Men vi hade en skön och mysig helg ändå......




Kommentarer
Postat av: Elzie

Nejdu, vem fick några blommor??? Inte jag i alla fall. Men, jag ska väl inte klaga, för jag fick ju en fin ros i veckan.
Ni verkar ha haft en mysig helg. Det har vi också haft, men det har jag skrivit om på min blogg. Bara så att du vet.
Kram Elzie

2007-05-28 @ 18:37:29
URL: http://essemia.webblogg.se
Postat av: Vildängel

oj vad härligt med en pool - men jag tror jag skulle ha frysit ihjäl även om det var 20 grader :)

2007-05-28 @ 19:34:58
URL: http://vildangel.blogg.se
Postat av: Sofia

Vilka härliga rumpbilder ;-)
Kram
Sofia

2007-05-28 @ 19:36:42
URL: http://sofiah.org
Postat av: Elzie

PS! Att du kan få gubben att sitta still när ni är hemma!!! Den här gubben måste man åka iväg med, helst till främmande ort. Så fort han kom hem från jobbet försvann han ut, efter en kopp kaffe, och började riva det gamla förrådet!! Himmel....
Kram

2007-05-28 @ 19:50:09
Postat av: Britta me´lill-vagnen

Camp Paradiso.....
Elzie ni kommer väl?
Med pool å allt, 5 stjärnig restaurang å färsk mjölk på morronen....
Å maskrosfritt....
Fan vad jag vill vara där hos er nu....Kentas filt passar alldeles utmärkt i nya vagnen.....limegrön å allt.
*packar*
Å nyser...å hostar ....å fryser
Tack för en kul läs-stund...nu ska sambon få läsa...Många skratt blev det å så en liten tår för att mamman var så sträv mot flickan som plockat så vackra blommor, även om de var ogräs.
Kram

2007-05-28 @ 19:53:13
URL: http://hoppetossadesign.webblogg.se
Postat av: viktoria

Massor av härliga och roliga bilder!!!!

2007-05-29 @ 00:24:18
URL: http://viktoriakdesign.blogspot.com
Postat av: Elzie

Det låter inte helt fel med Camp Paradiso *s*.
Nu förstår jag inte dig riktigt, Annelie. Tar lång tid? Gubben ligger 4 månader FÖRE i planeringen!!! Det här skulle inte vara klart förrän i november och det är redan så klart så vi kan använda det. Nu river han förrådet för fullt (ja, inte just nu, eftersom han jobbar, fniss) och det är inte mycket kvar av det heller. Det är det som står "bakom" garaget på bilderna.
Kram Elzie

2007-05-29 @ 10:10:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0