Konstutsällning i vår trädgård......

Oj, vilken lyckad dag. Tack till Er alla som tog er till vår trädgård för att fika, småprata och kika på mina målningar. Tur som sjutton hade vi med vädret, helt otroligt att kunna pricka in en så fin dag. Men det var som jag sa till Kenneth i veckan när han följde väderleksrapporten att jag struntar i vad dom säger, jag FÖRUTSÄTTER att det kommer bli en strålande dag. Men jag bad honom att köpa en rulle plast i fall att.
Tänk om jag lagt en massa energi på att fundera på vädret, nej den har gått åt till att organisera och planera inför helgen. Det är mer än vad man tror att greja med faktiskt, men det var det värt.

Något som också var kul var att det visade sig finnas kreativa människor lite var stans i stugorna här på Tjuvholmen. Överlyckliga var dom att jag fixat med detta och genast började vi diskutera om hur vi skulle kunna göra inför nästa år. Kanske som en liten konstnärsrunda här ute på Ängstugan / Tjuvholmen / Enholmen.

Vad sägs om att få promenera i fantastisk miljö och göra stopp lite varstans i stugorna. Fika och ta en våffla där, kanske köpa hemgjord sylt här, ett lapptäcke där, en skrotfågel här, beställa en målning där, rökt fisk, plocka blommor på en kolonilott, köpa rödbetor, morötter m.m Det kan ju bli hur bra som helst. Sedan kanske man kan avsluta med en liten höstfest. Nej nu längtar jag redan till nästa år.......

Några bilder tog jag på utställningen innan trädgården blev full med folk. Nu vet jag att det fanns åtminstone en som tog en massa foton under dagen, så jag hoppas kunna lägga ut lite mer längre fram.

Till dess får ni hålla till godo med detta!

image390

image391

image393

Yngve i bakgrunden :)

image394

image395

" vig motionär på sipsö " kan säga att jag känner den här människan väl. Spänstig, stark, uthållig och målmedvetet. Är ganska säker på att sommargästerna på Sipsö vet vem denna kvinna är................

image396

image397

image398

image399

image400

image401

image402


Ja det var några foton från vår trädgård och mina målningar. Det känns verkligen som att jag satte punkt i lördags när utställningen var över. Huvudet är nu tömt och omvandlat till målningar som ni kan kika närmare på  i  konstbloggen:   anneliejernbergskonst.webblogg.se

Denna vecka är det mitt andra liv som inredare som tar vid. Ett flyttstylingobjekt direkt måndag morgon och ett litet skyltjobb senare i veckan. Ska en sväng upp till pappa och Kerstin som är i  renoveringstagen av sitt kök, de behöver lite hjälp med färgval. Annars blir det en ganska lugn vecka då jag tänker förbereda mig inför mitt nya uppdrag som ledare för en inredningskurs som ska starta upp här i oktober.

Gå långa skogspromenader med Tindra, simma, beställa den där ansiktsbehandlingen som jag fick presentkort på av Kenneth i januari när jag fyllde. Det är det jag vill ägna min fritid åt denna vecka. Ett och annat långt samtal ner till Göteborg tillsammans med morgonfikat blir det nog också.

HÄÄÄÄÄÄÄRLIGT!

Kommentarer
Postat av: Elzie

Hej du!
vad roligt att ni fick fint väder på utställningen. Och vilka härliga tavlor! Jag tycker jag ser mig själv i den där "viga motionären" (hm!). Och fint har ni det i trädgården också. Ha det så gott.
Kram Elzie

2007-09-04 @ 07:52:05
Postat av: Steffi

Mammiseeeeeeeen! Jag är så stolt över dig så jag går under jorden snart. GUUUUUD va fint de va på din utställning! Önskar att de kunde se ut så o va sånt väder året om, då flyttar jag hem till er :)
Själv sitter jag o kollar på IKEAs hemsida, måste inhandla nånting som gör att mitt rum inte är så tomt. De är så kalt, o nånting måste göras! hihi.
Funderar på en rottingmöbel som man kan gunga på o några nya gardiner, o rummet kommer vara komplett :) hihi.
Saknaj! Puss

2007-09-07 @ 17:25:14
URL: http://ssteffi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0