Nu har jag flyttat in igen!

Ibland skulle det vara bra att ha ett litet gärstrum. Som i somras när min dotter Steffi bodde hemma här i 2,5 månad. Det var jätttekul att ha henne här men också jobbigt efterssom hon är vuxen nu och är van att ha det på sitt vis. Med anledning av vår platsbrist inredde jag min ateljé och gjorde lite mysigt till henne. Själv fick jag duka upp med färger, penslar och målardukar på vår lilla veranda. Ett antal tavlor kom till där faktiskt.
 
Nu när Steffi åkt hem och hösten börjar göra sig påmind är det så dags att flytta in och det drog med sig en massa arbete vill jag lova. Allting började med att jag tog en sväng till loppis för att hitta ett arbetsbord......

image420

Det blev inget arbetsbord köpt utan ett stort gammalt ekbord till köket. Så det här som nu står i min ateljé är det som stog i köket :)

image421

När jag så höll på att fixa och dona blev jag så sugen på att måla.......Två fina damer i cannes.......


image422

De här två grenarna väntar på att få bli något........


image423

Den lilla boken " jag tänker på dig " fick jag av min bästa vän för några år sedan. En massa kloka ord och egna tillägg om just vår vänskap.....Står i fönstret, tar ofta en titt i den och ler :)


image424

Ja, till slut köpte jag också ett par fast jag nog tycker att dom är rätt fula. Men dom är superbra och lätta att tvätta av mina "fusk" Foppa.......


image425

Ja här har vi dom igen, "Fina damer från cannes" som varit mina åskådare hela dagen. Tyckte nog att dom kunde hjälpt till lite grann när det var som stökigast, men nej du! Dessa två är inte vana att hugga i. Shoppingnaglar har dom också. Men, men det var roligt att ha dom här i alla fall. Kul med lite sällskap även om dom inte sa så mycket.

Får väl se om jag är snäll och låter dessa två få vara kvar på målarduken, man vet aldrig......

Nej nu ska jag återgå till nästa projekt, köket. Sedan blir det långpromenad i skogen och en sväng ut på jobb.
I morgon hoppas jag kunna presentera mitt "nya" kök som växt fram på 7 tim, inkl torktid :).

Det ni!!!!!!!!
SES.......................


Kommentarer
Postat av: Elzie

Vilka härliga damer med "shoppingnaglar" *s*. Såna där skulle jag också vilja ha ibland, men inte med mitt yrke.
Visst är Foppatofflorna fula, men så sköna!!! Köpte ett par på marknad i somras (100 spänn) och har använt dom så dom är helt tunna i bottnen. Har bestämt mig för att köpa ett par som är lite bättre kvalitet för dom passar mig och mina fötter precis.
Vilken fin vän-bok du har. Måste vara speciellt när ni skrivit saker i den också.
Ska bli kul att se vad du pysslat med i köket på 7 timmar.
Kram Elzie

2007-09-13 @ 09:22:22
Postat av: Steffi

Tur i oturen att dotera din flyttade ut ;)
Jag kan se till framför mig i din nya atelje då du går o sjunger för dig själv o målar o duttar o ställer dig en bit ifrån o lutar huvet åt först höger, sen vänster för o se om tavlan är snygg i alla vinklar... o ja... Alla fina damer ifrån Cannes är vackra i alla vinklar ;)
Saknaj massoj!
Puss

2007-09-13 @ 23:33:27
URL: http://ssteffi.blogg.se
Postat av: Vaniljmamman/Hoppetossa

Men det där blev väl kanon.....
I Gbg håller vi på att blåsa bort, hoppas vi får medvind till J-kpng.
Önskar att det vore förra året så här dax,då vi skulle härja fritt på Elmia bland delfiner å fluff!
Vad vi skrattade!
Gulligt med boken, jag kollar i min oxå mellan varven, har den i badrumskåpet....av alla ställen!
Kram kram
BB

2007-09-14 @ 10:57:22
URL: http://hoppetossadesign.webblogg.se
Postat av: anonym i göteborg

Var är köket????

2007-09-17 @ 12:33:01
Postat av: Kajsa

Hej! Har hittat till dig via Hoppetossan. Hon rekommenderade din blogg, med mycket fint att lägga ögonen på. Och det har du verkligen! Urfin trädgård (med pool), en ateljé att bli grön för (ordning och reda och snygga färger) och så är du ju hur bra som helst på färgsättning och måla tavlor!! Nu ser jag med spänning fram mot att få se vad du hittat på med ditt kök. Kan man verkligen fixa till det på sju timmar inkl. torktid??!! I så fall har du nog gömt en trollstav i ärmen.. :)
Länkar till din sida om det är OK?
Hälsn.
Kajsa
Himmelpannkaka

2007-09-17 @ 17:54:06
URL: http://himmelpannkaka.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0