Nya rum på några timmar....................

Med hösten kommer också lusten att förändra. Det som känts rätt hela sommaren behövs nu piffas till eller bytas ut. Köket är den plats där jag trivs allra bäst, det är också där vi samlas när vi får gäster. Därför känns det roligast att göra fint där. Vårt kök är inte så stort c:a 16 km2 tror jag, det gäller att tänka till så att man möblerar med rätt möbler för att få maximalt med sittplatser.

Kolla in! Lite före och efter bilder................

Så här såg det ut vid matplatsen först.....
image426

Sedan flyttade jag ut matbordet till ateljén och tog bort de här fruktansvärt osköna stolarna.


Så här fint var det jag köpte:)
Ett gediget ekbord med två st. rejäla bordskivor.

image427


Stolarna såg från början ut så här!
image428


Och sedan blev dom så här!
image429

Jag fyllde sitsen med en kudde och satte på nytt tyg av lite småbitar jag hade i skåpen......


Slutresultatet.......................
image430

image431


image432 Lite mysiga ljuslyktor, och en glaskrans....

image433 Ny lampskärm.......

Och så ett litet konstverk ställde jag här..........
image434

Är väldigt nöjd med mitt nya kök som kostade mig sammanlagt 400:-

När jag ändå var i fixartagen och hade penslar och grejer framme så tog jag tag i trappen också.
Så här såg det ut först......
image435

Efter såg det ut så här.....
image436

Ja det var mina senaste projekt........

Ses snart igen med kanske ett nytt vardagsrum.........................:)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Whow! Kan du komma hem till mig och budgetfixa också? ;-) Jag är i desperat behov av nytt köksbord och stolar, men hittar inget jag gillar. Jag vill absolut inte ha ekfärgat, men om jag målar vitt så kanske?

2007-09-17 @ 22:22:45
Postat av: Elzie

Lyllans ost som hittade både stolar och bord. Bordet har jag ju men är fortfarande på jakt efter 4 stolar.
Det blev ju jättesnyggt det du gjorde. Lite roligt att se andra färger än vitt, även om jag gillar det bäst. Trappan blev också bra. Ska bli kul att se vad du gör med vardagsrummet sen. Ha en bra vecka.
Kram Elzie

2007-09-18 @ 07:56:46
Postat av: Mariante

Det var väl det jag visste att verkligheten långt överträffade telefonbeskrivningen!
Så snyggt, snabbt och super billigt!
She did it again!
Kram

2007-09-18 @ 13:45:17
URL: http://hoppetossadesign.webblogg.se
Postat av: Sofia

Gud vad bra det blev....Avis...

2007-09-26 @ 15:57:51
URL: http://sofiah.org
Postat av: Anonym

Sååå himla snyggt!!!

2007-11-04 @ 22:16:30
Postat av: Johanna

Va fint ni har det! Stolarna blev jättesnygga!!

2008-02-05 @ 07:58:43
URL: http://inredning.webblogg.se
Postat av: Att ha det gott

Sååå fint

2008-02-06 @ 09:03:40
URL: http://rubinen777.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0