Nu är det vår inne i alla fall!!!!!

Åååååhhhhhhhhh!!!!! Vad jag längtar efter våren och solen, den visar ju sig ibland men förvinner lika fort och så är det så där grått och tråkigt igen.
Nu har jag rådit bot på det, inne i alla fall. Kände att jag behövde få in lite färg i allt det svartvita och blev riktigt nöjd och glad faktiskt......

Kolla in mitt vårkök!

image448

Tänk vad lite textilier kan göra!

image449

Blomkuddarna är Tindras!



Ville ha köksfönstren fulla med röda och rosa pelargoner, men det är lite väl tidigt så jag fick nöja mig med en hortensia istället, jättefin! Men det skulle ha varit pelargoner......Älskar det!

image450

image451 Ljuslyktor kan man ju köpa två om da´n minst!


image452

"Ingrid" tavlan passade jättefint i vårköket.......

image453

Våra favoritstolar fick rödrandigt tyg.....Älskar att blanda mönster...Blev inspirerad av Bygglov och Mija Kynning när hon inredde ett hem i Lilla Edet. Blommigt, blommigt, blommigt blandat med andra färgstarka textilier och ett litet växthus i en del av vardagsrummet. Underbart!!!! Helt i min stil. Så mer kuddar kommer det att bli i mitt kök, det lovar jag.......

image454

Börjar man på ett ställe så får man fortsätta! En gammal ärvd byrå åkte fram.......

image455

Aj då! Vad suddig den här bilden från hallen med det nya draperiet och gjutna golvet blev....Det får gå ändå!

image456

Ja, och så köpte vi också en så´n här tv.....Nya fåtöljer och lite annat. Är inte riktigt färdig i detta rummet men lägger in några bilder ändå!

image457 
Fram med sprayburken och så blev fotpaller svart, med ett läckert Åhlénstyg......


image458 Indiska mattor på snedden.....

image459

"Kentas corner"   Det är precis vad det är.....

image460

Kuddar från "Indiska" försås.....

image461

Mera kudde.......

Kan nästan inte gå ner på sta´n utan att köpa en ny prydnadskudde. Tyvärr är det ju rätt skrymmande och tar en massa plats i garderober och förråd där vi behöver plats för annat.....Men vad gör man? Tror det är dags för en rensning där också. Håller nämligen på och gräver djupt i alla lådor, skåp, garderober m.m och kastar, kastar, kastar. Har hela bilen full som ska till återvinningen i dag, innan Kenneth börjar rota.... Brukar hitta sådant som jag slängt, i hans bil.

Snart är det dags att börja vårstäda ute....Ställa fram utemöbler...På tal om det så måste nog dom få ny färg och nya dynor till våren, tänk att det alltid finns något att göra.....
Tur är väl det!

Åter till jobbet nu!

Kommentarer
Postat av: Elzie

Vad härligt du har gjort det i köket. Ja, hela huset ser helmysigt ut.
Hoppas du har det bra Anneli. Ett tag sen vi "hördes" *s*.
Kram Elzie

2008-03-10 @ 15:39:33
URL: http://essemia.webblogg.se
Postat av: Hoppetossa/Mariante

Å maj gadd!
Va braaaa det blev , hela alltihopa!
Fräscht å färgsprakande som vanligt!
Det här tar väl en stunn innan det hamnar på Björshult iallefall?
Ser fram emot att få sitta i de rutiga fotöljerna å skratta...snart du!
Kram
Brittis

2008-03-10 @ 16:29:44
URL: http://hoppetossadesign.webblogg.se
Postat av: Malin

NI HAR DET UNDERBART FINT HEMMA! Kram!

2008-03-10 @ 21:39:24
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se
Postat av: Inka

Hej, gumman!



Tänk vad man ändrar sig ibland. Det var kul att titta in i ert hem igen. Vad snygga fåtöljerna var dessutom och mycket inbjudande. Nu har jag också blivit med blog. Jag har totalt fastnat i bondromantiken och shabby chic-världen. Mitt kaotiska inre blir lugn med den svala och vita omgivningen.



Ha det så bra så hörs vi





Kram Inka

2008-09-03 @ 21:47:21
URL: http://savittjagkanse.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0