Pelargoner, pelargoner, pelargoner!

I dag köpte jag nya fina pelargoner till mitt somrumsfönster. Och helt plötsligt andades hela rummet vår.
 Rummet är kanske lite väl färgstarkt för vissa, men jag älskar det. Har aldrig riktigt vågat mig på röd inredning förut ,och när jag väl gjorde det så blev det ordentligt. Ibland är det läckert att bara ösa på. Vad som kanske inte syns på bilderna är att vi har snedtak, så det är i alla fall nästan mer vitt i rummet. Olika röda nyanser, från rosa till riktigt klar, och vinrött. HÄÄÄÄÄÄÄRLIGT!!!!!!!!!

image82

Lite handplockade inredningdetaljer från rummet kan du se här nedan!

image83

Bra förvaring till småsaker används dessa små virkade byttor. Det var förövrigt av dessa tre som jag fick inspiration till att våga flera röda nyanser.

image84

Vad säger man när barnen gör så här gulliga saker i slöjden. Rätt färg och allt. Kudden som det står "Världens bästa mamma"  gjorde Amanda för flera år sedan. Urgullig. Jonatan gjorde den undre kudden, där han prövat symaskinens alla sömmar och mönster i rader. Görtuff.

image85

Skulle vilja köpa en massa mysiga kuddar, stora och små i röda toner. Och bara vräka ut på sängen. Detta ser lite lamt ut, tycker jag. Överkastet tycker jag mycket om, det  är vändbart och kommer från Ikea.

image86

Ett halvt sängbord bättre än inget. Kommer också från Ikea. Förövrigt superbra förvaring. Ramarna är vanliga glasramar som jag tapetserat bakom och satt i foton från när vi gifte oss ( 13 år sen nu, oj! ).

image87

Härliga färger i denna handvävda matta, som jag fått av pappas fru Kerstin. Det är henner mamma som gjort den.


image92

Mera mattor, fast i miniatyr. Ni vet såna där man gjorde i lekis. Jonatan har gjort var sin till Kenneth och mig. Där vi ska lägga våra mobiler, vi kallar dom för mobilmattor. Sött va!


image88

Denna väska köpte jag inför en Ålandskryssning. Hade en mörkt chokladbrun klänning, med paljetter i urringningen. Kände att jag ville "spä" på med lite mer pärlor och paljetter. Och var ska man ha en sådan här väska om inte på Ålandsbåten? Typiskt mig.....

image89

Som ni ser är jag helt tokig i accesoarer, det kan ju piffa upp vilken tråkig t-shirt som helst. Vill att ni ska veta att det här är bara hälften.

image90  Tänk vad ett par pelargoner kan göra!


Vill ni ha inspiration till pyssel, bak och en mängd andra roliga saker.  Måste ni bara göra en liten visit i en värld full av recept, antikt, loppisfynd, nytt,  papper, tyger, spetsar, ja allt du kan tänka dig i en salig blandning. Väldigt rolig är hon också, min kära Britta B.

www.hoppetossadesign.webblogg.se

Kommentarer
Postat av: Elzie

Vilket härligt rum! Du är inte rädd för färger i alla fall. Själv är jag nog en fegis när det gäller det *s*. Jättekul att se ert sovrum!!

2007-04-25 @ 17:23:00
Postat av: Steffi

Åh va du verkar glad när du skriver om ditt härliga sovrum :)

2007-04-25 @ 17:49:35
URL: http://ssteffi.blogg.se
Postat av: Hej Elzie!

Var precis inne och svarade på det du skrev till Hoppetossa. Synd att du inte får måla furun, jag tycker att det är snyggare och ha lite ljusa färger till för då framhäver man ju furun mer. Ge dig INTE! Stå på dig!
Kram.

2007-04-25 @ 18:30:01
URL: http://anneliekreativ.webblogg.se
Postat av: Lotta

Underbart sovrum! Och du ger en underbart målande beskrivning av det också. Jag har också en stark kärlek till rött, fast det visste jag inte förra hösten. En tjej på Familjeliv fick mig att inse att rött är underbart, så nu är det rött och vitt som gäller i matrummet. Fast inte så färgstarkt som ditt sovrum! :-D

kram från Lotta

2007-04-25 @ 19:27:07
URL: http://mintryggavra.blogspot.com
Postat av: Mia

För färgstarkt för min smak men ack så vackert och snyggt!!!

2007-04-25 @ 20:59:23
URL: http://hemochlycka.blogspot.com
Postat av: Steffi

Nämen Mammisen! VA SKOJ! :) Hoppas ni kommer med i tidningen. Synd att de är helt uppgrävt på tomten bara, men dom kanske kommer o fotar när de är klart annars?
Hahahaha, Lena behöver gå ut o ragga lite lammkött allså :) Hihi. De gör ni rätt i. Ta en drink för mig med. PUSS

2007-04-25 @ 21:58:05
URL: http://ssteffi.blogg.se
Postat av: Elzie

Det där med tidning får du beskriva mer Annelie lilla.
Kram

2007-04-28 @ 13:31:36
Postat av: johanna

Hej
vilket underbart hem du verkar ha..ditt kök är ju bara sååå fint o det röda skåpet o vilka tavlor du gör..hit kommer jaf tillbaks..hopas det inte gör nått om jag länkar dig.Ha en bra helg

2007-04-29 @ 07:24:23
URL: http://johanna-vintage.blogspot.com
Postat av: Antitanti

Tack för dina ord i min gästbok på Familjeliv.se
Min vovve är ingen renrasig Springer, utan en gatuhunds-blandning från Spanien hör o häpnad.
Springer Spaniel/Border Collie...med lite inslag från Papillon i femte sjätte led någonstans 10 %
Men han är underbar.
Gud så fint ni har....
Kram
Lena/Antitanti


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0