Början till ett gästrum!

Har röjt och rensat i min ateljé idag. Steffi ska ju jobba och bo hemma i Nyköping i sommar så rummet behövde fräschas upp lite. Efter att jag slitit en stund kom jag på att jag nog skulle fota innan, nu har jag ju hunnit plocka bort endel. Men från början såg det ut så här!

image356

image357

image358

Tanken är att få in lite läckra sommarfärger här. Om ni såg inlägget om mina morgongåvor för lite sen, och alla fräscha färger som jag önskade mig. Tänkte plocka in lite av det i det här rummet som kommer att fungera som gästrum......

Rollade väggarna vita igen, det var endel färgstänk efterssom jag suttit i detta lilla skyffe och målat nu några månader. Men det har gått förvånansvärt bra att jobba på så liten yta. Men som sagt nu ska det piffas till lite grann.

Började med en väggmålning som jag ska bygga vidare på sen i rummet....Se här!

image359

Motivet är lika stort som hela väggen ungefär men är inte färdigmålat, det kommer till lite mer blommor och fler färger....
Känns jättehärligt , hoppas Steffi och gästerna kommer att trivas med det här. Tänkte jaga lite tyg i morgon när jag varit på min introdutionskurs. Ska börja en distanskurs i webbdesign, mycket spännande.

Återkommer till rummet och lite annat!

Ha det så bra till dess!
//Kram.

Kommentarer
Postat av: Nora

Sötaste blommorna :)

2007-05-29 @ 22:50:30
URL: http://aife.webblogg.se
Postat av: Elzie

Det låter nåt det ja! Webdesign. Är nog nåt jag skulle behöva också. Men det får nog räcka med allt som man har på jobbet ändå.
Snygga blommor tjejen! Ha't bra.
Kram Elzie

2007-05-30 @ 09:46:05
Postat av: Britta

Men oooooo så ljuvliga blomster fru J bjuder på.....
Känner att vi kan kalla det där rummet för Brittas kammare från å med nu....
Du är så duktig , en kvinnlig Ernst helt enkelt.
Hatde Lulu´s blomster kvast hon målade å älskar denna...
Lycka till idag nu på dina övningar!
Kram

2007-05-30 @ 11:30:59
URL: http://hoppetossadesign.webblogg.se
Postat av: ejk

Så fräscht det ser ut!
Önskar att du kommer hem till mig och gör så där i min källare!
Lycka till!

2007-05-30 @ 15:50:46
URL: http://ejk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0