Fick en utmaning i dag!

Klockan är nu snart 21.00, dagen har varit lång och intensiv. Jag har haft sjuuuuuukt mycket att göra . Har levererat endel av tavlorna till Galleriet, vilket känns otroligt skönt efterssom det har blivit lite trångt med alla kärringar där ute i lilla ateljén på sista tiden. I morgon hjälper mamma mig att köra sista vändan. Pust! Sedan måste jag börja röja och göra lite fint i det där rummet till Steffi, som ska bo hemma under sommaren.
Skönt ska det i alla fall bli att släppa målningen ett tag, det har varit  väldigt intensivt......

På tal om intensiv så har vi ju lilla påhittiga Britta som har utmanat mig och några andra tjejer som bloggar....
" VISA TRE FAVORITSAKER DU INTE KAN VARA UTAN "
Oj, det blev svårt för mig....Fäster mig inte speciellt vid prylar, det finns ju så mycket roligt att köpa om man måste göra sig av med något. Men visst tycker jag väldigt mycket om endel saker men inte värre än att jag kan göra mig av med dem. Det som däremot är oersättligt för mig är alla roliga och fina teckningar, slöjdgrejer m.m som man fått  av barnen under årens lopp. Fotografier kan jag få panik över, tänk om det skulle börja brinna och alla fotografier gick förlorade. Därför har jag foton i stora huset och negativ i det lilla. Fina saker som kommit från Britta på posten ligger i speciella lådor, ska visa det någon gång.
Sen kan man ju inte vara utan familj, släkt och så Britta och hennes "fölunge" förstås.....

Men vad är det nu jag inte kan vara utan!

image299

Med risk för att bli klassad som alkoholist, så säger jag rödvin på nummer ett. Bara för att jag snabbt vill ta det här kortet så jag kan sitta och smutta på vinet medans jag skriver....smutt, smutt...Det är ju lillördag och jag/vi har inte firat vår bröllopsdag än......
Mysigt är det speciellt på fredagar när vi tar vårt första glas vin. Sitter och snackar lite, planerar, filosoferar......Lagar sedan en god middag och bara njuuuuuter.

#1 VIN.

image300

Se så fint vattnet blivit i poolen. På nummer två säger jag vatten. Kan ABSOLUT inte vara utan vatten. På vintern duschar jag för att bli varm och på sommaren duschar jag för att blir kall. Finns ingenting skönare än att få fräscha upp sig med en dusch. Kenneth tycker att jag har lite fobier, men jag hatar verkligen att svettas. Nu när vi bygger poolen kan jag glöta hur mycket jag vill hela dagarna......Det kommer nog Tindra också att göra .....

#2 VATTEN.

image301

Mina målardukar, färger, penslar har blivit en stor del av min vardag så det kan jag heller inte vara utan.
För mig är det ett jättebra sätt att utrycka mig på. Arg, ledsen, glad, tokig, sprallig. Målar nog bäst när jag är glad....
Det gillar jag, tycker att så mycket konst uttrycker ångest och älende....Nej, nej! Det visar dom på nyheterna så det räcker. Visst vill man väl hellre hänga en tavla på väggen som man blir glad av än som man blir deprimerad av. Förutsättningsvis att man gillar den glada tavlan förstås......

#3 MÅLARGREJER.

Synd om jag gör alla besvikna som förväntat sig att se farmors krisallkrona, ett ärft smycke, en gammal skänk eller något dyl. Tyvärr!!!!! Kan absolut göra mig av med vad som helst i prylväg.....

Må så gott ni ,så fortsätter jag att smutta vidare på  #1........... 


Kommentarer
Postat av: Vildängel

jag tog oxå med mina målargrejer som favoritgrej :)

2007-05-23 @ 22:03:46
URL: http://vildangel.blogg.se
Postat av: Lotta

Nej, jag blev inte alls besviken över dina val av favvoprylar! De speglar ju dig och ditt liv. Underbara val tycker jag!
Ha det gott!
Kram Lotta

2007-05-23 @ 22:43:58
URL: http://mintryggavra.blogspot.com
Postat av: Elzie

Det är ju DU som ska visa vilka saker du gillar inte vilka vi förväntar oss att du ska visa. Poolen är härligt blå nu. Ska bli kul att se när du ligger där och skvalpar till sommaren *s*.
Ha det gott.
Kram

2007-05-24 @ 10:06:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0