Jag säger bara morgongåva !

image272

Firade 13 årig bröllopsdag i går......Måndag hur kul är det? spöregn hur kul är det? Mannen jobbar borta, hur kul är det? Men jag är lyckligt gift, det är kul.....
Nu hör det till saken att jag fick aldrig någon morgongåva av Kenneth och istället för att bli arg har jag gjort det till en grej. Om det är något jag absolut vill ha så köper jag det och kallar det för just morgongåva. Nu tror jag att jag tänker böja ordet, nu talar vi om morgongåvOR
Nu känner jag att hela kroppen skriker och vill ha nya morgongåvor.....I massor. Jag känner mig heltokig nu, hittar saker jag vill ha i tidningar och i alla möjliga butiker. Jag vill göra om, få poolen klar så vi kan inreda och köpa morgongåvor till den med....Pust! Vad jobbigt......

image273

Ett helt nytt kök i morgongåva....Men ommålat då? I den här underbara färgen.
Bilden är tagen ur Lantliv......

image275

Jag vill ha recept på drinkar som passar in i mitt "nya" kök. Och så vill jag att alla bara ska älska djust dom här drinkarna, jag tänker inte bjuda på  brun ful whiskey hädanefter. Inte rödvin heller för den delen, det är på tok för mörkrött,  får bli rosévin iställer...Bra då vet ni det allihop......  Eller kanske lite rödvin då om det är tillräckligt mörkt i rummet.......

Bild från Lantliv....

image276

Vad är detta? Vem bryr sig. Jag vill ha det, det ser gott ut och passar in i mitt "nya" kök.

Bild från Lantliv.....

image277

Visst måste jag väl få en sån här i morgongåva! Inte är den speciellt dyt heller ca 5000:-

Bild från Allt om trädgård....

image278

Kan man önska sig ett sånt här hår i morgongåva?????? Vill ha, jag älskar sånt här hår......

Bild ur Lantliv.....

image281

ÅHHHHHHH! En sån här vill jag ha. Takkrona i papper från Svensk slöjd som endast kostar 7900:-. Tycker jag skulle vara en fin morgongåva till lilla mig.....

Bild ur Lantliv.....

image282

Vem vill inte ha en sån här prunkande och lite halvstökig bakgård...Eller förresten! Tror inte att det passar ihop med Kentas stök....Trädgårdsslangar, ölburkar, pappkartonger, verktygslådor, ful ståltermos , ännu fulare jobbarväska ( kommer på bloggen inom kort ). Det får nog bli lite mer lättskött för min del, så det här önskar jag mig nog inte som morgongåva....Men Britta! Du kanske? Din baksida? Hur står det till hos dig med morgongåvor? 

Bild ur Allt om trädgård....

image283

Alla salladsfrön som går att hitta vill jag ha, och så vill jag göra så här.......

Bild ur Allt om trädgård....

image284

Jag kräver ju inte att min käre man ska ta ner månen precis. Eller hur! En liten sak till bara. Det här ursöta svinstiebordet.......OJ, oj, oj, kan riktigt se hur skitiga svin gått och stökat och bökat  kring det här bordet. Älskar!!!!!
Nya möbler är för mig döda ting...Vill att det ska finnas lite historia att fantisera kring. Mina köksstolar t.ex  kommer från Syrrans mans ex. Kan riktigt höra hur dom suttit och tjattrat på dessa stolar, och det kände väl syrran med för hon ville absolut inte ha dom. Men oss gör det inget,  hos oss trivs stolarna och vi med dom.

Ja det var en pytteliten önskelista från mig till min man på vår bröllopsdag.......Puss älskling !

Frågan är om..........

Ses :-)

Kommentarer
Postat av: Elzie

Nej, men kära älskade vän!!! Inte ska du ändra ditt underbara kök till en sol!!! Jag blir helt chockad. Du som har ett kök som jag bara avundas dig. Nej, snälla Annelie. Inte det väl.
Kram från en chockad Elzie

2007-05-22 @ 10:34:39
Postat av: Steffi

Hahahahahahahahahahahaha, jag skrattar på mig! Nu ska Kenta få äta upp att han alltid glömmer allt. Men dom där drinkarna hoppas jag på att få se fler av i sommar :) Hihi! Älskar. Puss.

2007-05-22 @ 11:12:54
URL: http://ssteffi.blogg.se
Postat av: Till Elzie!

Lugn du Elzie! Tror dock att detta bara är ett infall saknar sooooolen nu. Är ju så uppe i det här med trädgården så det nästan känns som att den måste flytta in också. Trivs jättebra med köket och den lugna färgskalan men jämför man med alla färgglada blommor jag planterar så känns det dött..Men jag tror nog att det får vara, kan behöva en neutral bas att sitta och drömma i....Du har nog rätt! Vad skönt då slapp jag ta i tu med det....
Någon viskade i mitt öra att "någon" håller på med en blogg. Jättekul!!!!!Den vill vi ha adressen till snarast så vi kan peppa....
Ha en skön dag! Jättekramar!!!!!

2007-05-22 @ 11:29:39
URL: http://anneliekreativ.webblogg.se
Postat av: Elzie

Nu fick du adressen. Hoppas du kommer in för jag gjorde det inte innan!!!
Kram Elzie

2007-05-22 @ 12:02:43
URL: http://essemia.webblogg.se
Postat av: Britta B

Jag är en härmapa, jag är en härmapa.....tihi!
För jag vill oxå ha en sån cykel ett sånt hår en sån burk me liiimonaud (skånska) å jag vill ha en sån bakgård.....
Å en pool vill jag ha å en massa rostiga bunkar å en gammel dörr å en hel drös med lerkrukor med eller utan mossa å så vill jag ha ett fat med kakor å en kasse med spännande bakverk i övrigt, en kanna kaffe åååå ååå
En Anneli vill jag ha härbreve å så vill jag ha en ...
Önskelistan är lång, fast egentligen är jag sååå nöjd så nöjd å behöver inget mer än det jag redan har.
Massa kram till my soulmate

2007-05-22 @ 14:58:18
URL: http://hoppetossadesign.webblogg.se
Postat av: Lotta

Säger som Britta säger - jag vill också vara en härmapa och få allt!!!!!!!!!
Jag fick inte heller någon morgongåva av min käre make när vi gifte oss för snart 14 år sedan. Ska nog börja göra som du!
Ha det gott!
Kram Lotta

2007-05-22 @ 21:30:13
URL: http://mintryggavra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0