Muuuuuuuuuuu!

Vaknade av ett underbart råmande i morse. Kor, kalvar och kvigor har fått komma ut på grönbete i hagen intill vår tomt. Det är så himla mysigt att ha dom så nära inpå. Kan man bli annat än glad när man ser hur dom springer,  gör bocksprång och har sig. 
Jag stog i köket och var bara tvungen att ta denna bild.

image303

Se här! Poolen, kohagen och så vattnet som skymtar lite längre bort......

image331

Älskar dessa djur. I Flera år hjälpte jag till att sköta några kvigor. Jag säger som bonden - Kvigorna har aldrig haft det bättre. Åh! Vad vi hade det mysigt där inne i ladan. Jag försåg kvigorna med mänger av hö och halm, själv låg jag i höet och läste läxor medans kvigorna rofullt smaskade och idisslade. Så fort jag hörde att någon sket, var jag där med spaden och rakade ner det i rännan.
Vissa kvigor blev ju tamare än andra, och efterssom jag alltid haft bra hand med djur och dessutom inte var det minsta rädd kunde jag efter ett tag också rykta dessa kvigor.
Sommaren kom och kvigorna blev utsläppta på grönbete, men jag kunde inte riktigt slita mig från mina vänner. En dag tog jag med mig en grimma och ett rep och hoppade helt enkelt upp och red på en av dom. Eller rida och rida förresten, det är väl synd att säga. Kvigan brydde sig inte det minsta utan tog ett steg hit och ett dit endast för att hitta en smaskigare grästuva att mumsa i sig. 
Det här är något som jag tänker på när jag ser kvigorna utanför mitt köksfönster. Känns lite som om dom vore mina gamla vänner.............................

Det var lite drömmar! Åter till verkligheten och denna hektiska dag. Nu är ALLTING lämnat inför utställningen, så nu får vi se vilka tavlor som ska vara med. Det blir intressant. Efter att mamma och jag levererat diverse " damer" till det fina galleriet begav vi oss till Växt och Trädgård här i Nyköping. Vilket utbud! Var där och tjuvkikade förra veckan så jag hade kameran med mig idag för att göra er lite sjuka.....Inte bara växter här inte utan roliga ting att inreda våra trädgårdar med......Kolla in......

image305

Spjut och spiror i massor! Nå?

image306

Ja här har vi spjuten på lite närmre håll! Kan riktigt tänka mig vart dessa rosenspjut skulle passa...Harkel...

image307

Inte riktigt min stil. Men i kontrast till en massa lull lull kan det här vara riktigt läckert.

image308

Helt vaaaaanliga lyktor......

image309

Dom här krukorna måste ju var döfula att sätta en stamros i......

image310 

Och såna här gillar vi ju inte alls!!!!!

image311

Klot på smidespinne att sätta i rabatter, skulle snarare vilja ha dom i högt vilt gräs. Jag gillar den i vitmetall bäst.

image312

Rostiga kronor. Tycker jag vore något för vår fantastiska drottning Silvia.....

Kan tyckas mycker med allt det här rostiga, men det var så läckert.....Tror inte att jag skulle vilja ha allt det här, men någon grej kanske......

image313

Brukar inte gilla sånt här i vanliga fall, men i år har någonting hänt med mig. Tycker den är jättesöt. Skulle gärn aha det här lilla fågelbadet hemma hos mig......

image314

Den här kallar vi Brittas frisyr.....

image315

Ser ni krokodilerna! Britta köpte en sån här för ett tag sen och visade på bloggen och jag tänkte var ska hon ha den där. Nu förstår jag! Urhäftiga.......

image316

Rostiga små löv att dekorera med.....

image318

Det finns höner även i Nyköping som lägger ägg i trädgårdar......Det finns nämligen en som lägger vansinnigt mycket ägg i en av Göteborgs trädgårdar....

image320

Åhhhhh!

image321

Mysiga krukor, men lägg märke till silverkular längst upp till vänster. Gillar!!!!!!

image322

Det här vill jag haaaaa! Det höga skulle passa perfekt i trädgården som drinkbord helt enkelt. Vad sägs om en rostig fot, betongskiva och en gin tonic, mums.....

image323

Denna rostiga kruka skulle inte vara svår placerad hos mig i alla fall....

image324

Tänk att få tända ett gäng såna här runt poolen en mörk sommarnatt.......

image325

Röda lappar på vansinnigt fula gäss, ärligt alltså. Däremot gillar jag kulorna längst upp...

image326

Midsommarkrans?

image327

Ful, ful, ful....såna här har vi väl nog av ändå. Tycker ni inte det?

image328

Ärligt! Vad har man i en sån här att göra. Skulle känna mig urlöjlig om jag satt därinne. Som en fågel i en bur! Pip, pip.......

image329

Britta! Ta en treo.......

image330

Ja, dyra är dom. Kan man göra själv?????

Som en känd mormor skulle säga -  Men fy faaaaaaasen vad ska ni med så mycket skit till. Rostigt! Ska det va nåt dä....Tokerier! Betala så dyra pengar för sånt skräp.....osv, osv.......

Tyck vad ni vill!

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Hönan

Britta sitter numera å stirrar med tom blick i en kall dusch....detta vart för mycket, kan jag säga!
Visa aldrig var det där stället ligger för då kommer du se hennes husvagn stå inbackad där.....
Ljuvliga ljuvliga karl säger jag, du ser vad det kan hända om såna som jibbar med skönhet sadlar om....
Kraam

2007-05-25 @ 08:32:48
URL: http://hoppetossadesign.webblogg.se
Postat av: Elzie

Ha, ha, ha!!! Tänkte just att Britta skulle bli alldeles till sig av det här inlägget. Vilka mysiga saker. Där var mycket fint som jag skulle kunna tänka mig att ha, men nästa år så kanske det är omodernt igen? Jag menar, när JAG ska ta itu med trädgården på allvar.
Sköt om dig och hoppas allt går bra med utställningen. Tack för den fina kommentaren på min blogg, eller vad man ska kalla det.
Kramiz Elzie

2007-05-25 @ 09:07:02
Postat av: Vildängel

Ojojoj vilka fina saker för trädgården du visar oss :)

2007-05-25 @ 14:19:15
URL: http://vildangel.blogg.se
Postat av: Elzie

Du Annelie!
Jag glömde ju att kommentera korna!! Jag tycker också om kor. Det enda jag inte gillar är flugorna dom drar till sig. För att inte glömma bromsarna. Usch, vad dom bits!
Nu fick jag order - per telefon - att packa ihop det vi behöver till husvagnen. Jaha, igår skulle vi INTE åka. Men gubben behöver komma bort, det är en sak som är säker.
Ha en skön pingst.
Kram Elzie

2007-05-25 @ 15:22:02
Postat av: viktoria

Jag gillar också kossor, jättefina bilder!
Massor av fina saker!

2007-05-25 @ 22:24:25
URL: http://www.viktoriakdesign.blogspot.com
Postat av: Steffi

Åh, va myyysigt de ser ut med hagen. Nu vill jag hem. NU!

2007-05-26 @ 11:48:00
URL: http://ssteffi.blogg.se
Postat av: Elzie

Hej du!
Nu är jag, men tydligen inte du!, tillbaka efter en skön helg vid Blekinges fagra kust. Jodu, det är inte bara Roslagen som är grannt!!!
Måste nämna en sak till dig. Du ondgjorde dig över de stackars fåglarna till nedsatt pris. Kan tala om för dig att i en trädgård vi for förbi i lördags så stod där precis likadana pippin och dom såg så stolta ut sååååå. Nåt som var ändå värre var väl att dom var gröna!!!
Kram Elzie

2007-05-28 @ 13:40:46
URL: http://essemia.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0