En härlig helg!

Mycket trevliga besök stog på listan inför helgen. Vernissage i Råby där konstnärinnan Anne-Marie ställde ut sina tavlor. Ateljén är annars en kollektiv verkstad för 5-6 konstnärer/hantverkare. Tog lite kort så att ni får ser Anne-Maries konstverk.....

image403

Konstnärsvännen Anne-Marie vid en av sina målningar. Katterna på väggen bakom har Susanne Barkström gjort, däremot har Anne-Marie gjort hjärtana i betong som ligger på bänken.

Här nedan följer några fler verk från samma konstnärinna.

image404

image405

image406

Även det här fina betongrabarberbladet har Anne-Marie gjort.


Min vän Annika Graffton som jag lärde känna när jag gick konstlinjen är helt suverän på att måla djurporträtt, här nedan kommer några tavlor som hon målat. Är det någon som är intresserad av att komma i kontakt med Annika så går det bra att maila mig så ska jag förmedla kontakten [email protected]

image407

image408



En jättehärlig ateljé och verkstad har dom att jobba i och den ser ut så här.....

image409

Någon hade visst ett renoveringsobjekt på gång.......


Övriga kollektivmedlemmar har gjort det här....

image410
Susanne Fragoulis / Andersson målar i olja.


image411

image412
Susanne Barkström jobbar i keramik med rakubränning.

Övriga medlemmar väver samt arbetar med natur och växter.


Efter att vi besökt den lilla utställningen åkte vi till min syster Susanne och hennes familj i Stockholm, där vi skulle fira av passerade födelsedagar. Det är så himla jobbigt att komma till syrran, dels för att jag bara äääääälskar deras gamla lägenhet och dels för att hon inreder den så personligt och trevligt. Man kan bara sitta och njuta och hitta nya saker hela tiden, utan att det blir för mycket. Sedan älskar hon färger i sin inredning, någonting som jag har väldigt svårt för hemma hos mig men som gör mig så otroligt inspirerad när jag ser det hos andra, som lyckas med det där.
Nu är det ju så att jag jobbar ju med mycket färg som konstnär och jag jobbar med mycket prylar som inredare. Det gör att man blir lite mätt. Vill bara ha det neutralt, lugnt och harmoniskt hemma.

Så här lite rörigt, elegant och trevligt har min syster........

image415

Delar av min och syrrans familj.....

image416

image418

På söndagen tog vi tunnelbanan till söder och kollade in en resemässa på Street. Promenerade sedan i mysiga kvarter och kollade in udda och små trevliga butiker. Bl.a ett par afrikanska som låg på hornsgatan.
Några konstgallerier hann vi också med innan vi begav oss till vasastaden och Indisk restaurang med supergod mat.

image419

Härligt med shopping, alla hittade någonting. Kul. Här ser ni från höger min syster Susanne, mamma och min dottter Amanda till höger.

Åkte hem med mycket nya ideér och några kassar med smått och gott, som ljuslyktor, en mössa samt två kuddfodral.

ÅHHHH vad mysigt det var i går kväll när vi kom hem, vi hade hyrt en film och så tände jag alla ljuslyktor och ljusstakar....Tänk ibland behövs det inte så mycket.....

Ha det gott!
Kram..............................


Kommentarer
Postat av: Steffi

Ser visst lite annorlunda ut hos moster sen jag var där sist :) Trevligt.
Vilka härliga upptäcktsfärder du är ute på, mammisen. Lycka till med planeringen inför kursen! Vi hörs ikväll, jag ska till Campushälsan om en timme o få medUcin :) Äntligen. Ringer när jag fått diagnos på min outhärdliga sjukdom! hehe
ÄLSKAJ. PUSS

2007-09-10 @ 14:59:42
URL: http://ssteffi.blogg.se
Postat av: Knappnäsan

Tack för alla fina ord i min blogg, mammisen. Du är min bästa! Kanppnäsan saknaj sin bullmamma! Puss

2007-09-12 @ 11:29:37
URL: http://ssteffi.blogg.se
Postat av: Elzie

Det var mycket ni hann med. Och trevliga besök verkade det. Och tänk!, hittade du några ljuslyktor???
Kram Elzie

2007-09-12 @ 17:51:54
Postat av: Anonym

Ser man på, där hamnade vi i cybervärlden.
Ja, vi hade en jättetrevlig helg. Jag är så glad i min syster och hennes familj.
Kram Syrran

2007-09-25 @ 16:31:13
Postat av: Syrran

Nu ser det faktiskt helt annorlund ut hemma hos oss än det som visar sig på bilderna. Vi har hottat upp både det ena och andra.
Kram Syrran

2007-09-25 @ 16:33:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0